Patērētāju strīdu risināšanas komisijas darbs - pagaidām maz izmantots

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere/LETA

Patērētāju strīdu risināšanas komisijā pagājušajā gadā saņemti 25 patērētāju iesniegumi, un 11 gadījumos tā atzina patērētāju sūdzības par pamatotām.

Kā informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), izvērtējot komisijas pirmo darbības gadu,

secināms, ka patērētāji un komersanti pietiekami neizmanto ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu, jo pilnībā vēl nav informēti

par strīda risināšanas priekšrocībām komisijā. Tāpat secināts, ka ir jāpalielina komisijas darbības jomu skaits.

2016.gadā komisijā tika saņemti 25 iesniegumi. No tiem četros gadījumos strīds tika atrisināts, nevirzot to uz komisijas sēdi, jo patērētāja prasība tika izpildīta, bet sešos gadījumos atteikts izskatīt iesniegumu, kad vienā gadījumā preces cena nepārsniedza 20 eiro, bet vienā gadījumā preces cena pārsniedza 14 000 eiro.

12 gadījumos strīdu izskatīšanai notikušas komisijas sēdes, no kurām 11 gadījumos komisija konstatēja, ka patērētāja prasība ir pamatota, bet vienā gadījumā komisija noraidīja patērētāja prasību.

Visos gadījumos komisija strīdus izskatīja rakstveida procesā. Vidējais strīdu izskatīšanas ilgums komisijā pērn bija divi mēneši.

No 11 komisijas pieņemtajiem lēmumiem, kuriem iestājies labprātīgās izpildes termiņš, divos gadījumos komersanti ir izpildījuši patērētāju prasības, un vienā gadījumā komersants nav izpildījis patērētāja prasību. Savukārt astoņos gadījumos vēl nav beidzies termiņš lēmuma labprātīgai izpildei.

2016.gadā saskaņā ar grozījumiem Patērētāju tiesību aizsardzības likumā un Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumu tika izveidota konkrētā komisija. Tās darbību nodrošina PTAC. Komisija izveidota, lai atvieglotu un paātrinātu patērētāju strīdu izskatīšanu. Tās būtiskākās priekšrocības ir bezmaksas process, ātrāks un efektīvāks process salīdzinājumā ar tiesvedību, rekomendējošs raksturs, proti, nav piespiedu izpildes procesa, uzticamība, kā arī komersantu «Melnais saraksts» - ja uzņēmums nepilda lēmumu, tad par to informācija tiek ievietota šajā sarakstā.

Komisija ir izveidota 16 patērētājiem aktuālās jomās,

tas ir, mobilie telefoni, datortehnika, distances līgumi, apavi; tekstilizstrādājumi; auto tirdzniecība un autoremonts; avio pakalpojumi; tūrisms; telekomunikācijas; elektroniskie sakari; kokapstrāde un mēbeles; optika un optometrija; koferi; somas; kažokādas, tai skaitā šūšana un labošana; logi un durvis, tai skaitā montāža; būvizstrādājumi un jumiķa pakalpojumi.

    KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
    Svarīgākais
    Uz augšu