Viļņas lidosta paraksta līgumu ar «A.C.B.» par skrejceļa rekonstrukciju

LETA/BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BNS foto/LETA

Viļņas lidosta trešdien parakstījusi līgumu par skrejceļa rekonstrukcijas darbiem 18,7 miljonu eiro vērtībā ar Latvijas ceļu būves kompāniju «A.C.B.». Šos darbus palīdzēs veikt arī Kauņas būvniecības uzņēmums «Autokausta».

Triju Lietuvas starptautisko lidostu operatorkompānijas «Lietuvos oro uostai» ģenerāldirektors Ģedimins Almants paudis gandarījumu par līguma parakstīšanu. Viņš atzinis, ka darbi jāpaveic ļoti īsā laikā - 35 dienās - un būvuzņēmējiem tas būs liels izaicinājums.

«Mēs ceram, ka viņi spēs īstenot projektu laikā. Pats projekts jau ir sācies. Šobrīd lidsabiedrības jau aptaujātas par reisu pārcelšanu uz Kauņu, bet tās nav galīgās saistības - kompānijas vēl var mainīt savus grafikus,» norādījis Almants. Vienlaikus viņš vēlreiz uzsvēris, ka lidostas rekonstrukcija bez tās darbības apturēšanas nebūtu iespējama.

«Nereti tiek jautāts, vai to nevarēja izdarīt bez lidostas slēgšanas. Mēs vēlreiz sakām, ka nē. Tas nav iespējams tādēļ, ka skrejceļš ir īss un projekts sarežģīts. Slēdzot lidostu, skrejceļa segums tiks rekonstruēts pēc būtības - līdz pašiem pamatiem. Visā Viļņas lidostas pastāvēšanas laikā tas vēl nav darīts. Tiks nomainītas drenāžas un apgaismojuma sistēmas. Vai varēja iztikt ar minimālu skrejceļa pielabošanu? Nē, jo skrejceļa izmantošanas termiņš iet uz beigām. Šobrīd tas ir drošs, bet, neveicot rekonstrukciju, lidostas darbība varētu tikt ierobežota vai pat aizliegta,» skaidrojis «Lietuvos oro uostai» vadītājs.

Viņš piebildis, ka pēc rekonstrukcijas skrejceļš tiks no jauna sertificēts, pārbaudot tā drošību.

Viļņas lidostas skrejceļa rekonstrukcijas darbus paredzēts veikt no 14.jūlija līdz 18.augustam, un lidosta šai laikā būs slēgta, bet lielākā daļa reisu tiks novirzīti uz aptuveni 100 kilometru attālo Kauņu.

Vienlaikus Almants pastāstījis, ka Lietuvas lidostas ir sagatavojušās arī ārkārtējai situācijai, ja skrejceļa rekonstrukcija kaut kādu apstākļu dēļ iekavētos.

«Esam izstrādājuši modeli, kā rīkoties iekavēšanās gadījumā, bet ceram, ka to nevajadzēs likt lietā. Līgumā būvuzņēmējam paredzēts naudassods par termiņa neievērošanu un zaudējumu atlīdzināšana,» viņš norādījis.

«ACB» valdes priekšsēdētājs Valdis Lejnieks žurnālistiem sacījis, ka uzņēmums cer darbus pabeigt laikā un kvalitatīvi.

«Lidostās mēs strādājam jau vairāk nekā 20 gadus. Mūsu lielākais pasūtītājs bija Rīgas lidosta. Rīgā strādājām katru nakti un rekonstrukcijas darbus izdevās paveikt. Viļņas lidostā situācija ir citāda - apjomi gan ir mazāki, bet arī termiņš daudz īsāks. Domāju, ka visu paveiksim un neliksim pasūtītājam vilties. Esmu pārliecināts, ka darbus paveiksim kvalitatīvi un termiņos iekļausimies,» viņš uzsvēris.

Pašreizējais Viļņas lidostas skrejceļš ierīkots 1958.gadā un rekonstruēts pirms vairāk nekā 20 gadiem, bet tā segums pēdējo reizi labots 2003. un 2004.gadā. Darbu specifika neļauj skrejceļu savest kārtībā, strādājot tikai naktīs, bet rekonstrukcijas laiks izvēlēts tā, lai panāktu pēc iespējas ilglaicīgāku rezultātu un sagādātu pēc iespējas mazāk neērtību lidostā strādājošajiem uzņēmumiem un pasažieriem.

«A.C.B.» apvieno astoņus ceļu un tiltu būvniecības, rekonstrukcijas un būvniecības izejmateriālu ražošanas uzņēmumus: «A.C.B.», «8.CBR», «ACB Betons», «Ceļdaris», «Ceļi un tilti», «Mobil asfalts», «Salenieku bloks» un «SMP Būve».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu