Igaunijas jaunā zīmola izveidi kritizē par dārdzību, izpētes neveikšanu un vadības neveiksmēm

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/LETA

Igaunijas sabiedriskā televīzija noskaidrojusi, ka valsts jaunā zīmola izveidē dizaineru darbs izmaksājis 200 tūkstošus eiro, nav veikts pētījums par zīmolu un projekta vadība bijusi neveiksmīga, bet Igaunijas Investīciju un attīstības aģentūra (EAS) ar rezultātu ir apmierināta.

Igaunijas valsts zīmola jaunā koncepcija ietver burtu «e», laukakmens motīvu un fontu «Aino». Zīmolam izvēlēta zaļa krāsa. Jaunās koncepcijas pamata ideja ir trīs īpašības vārdi: atvērts, gudrs un aktīvs. Idejas autori paskaidro, ka tas nav sauklis, bet gan Igaunijas kā valsts un tās cilvēku raksturojums. EAS 13.janvārī prezentēja atjaunoto portāla par Igauniju «Estonia.ee» versiju un oficiālo zīmola mājaslapu «brand.estonia.ee».

Zīmola koncepcija sabiedrībā izpelnījās asu kritiku, dažiem sakot, ka tā atgādina «zaļu ezīti, kuram nāk vēmiens».

Igaunijas mārketinga stratēģijas pārskatīšanu virzīja iepriekšējā uzņēmējdarbības ministre Anne Sullinga, kas tagad ir parlamenta deputāte. EAS izveidoja darba grupu, bet zīmola veidošanā tika nolemts iesaistīt sabiedrību. Tika paziņots, par ideju konkursu sabiedrībai, bet tas cieta neveiksmi.

Pēc tam EAS izveidoja septiņu zināmu dizaineru komandu, kuras uzdevums bija izstrādāt jauno stratēģiju.

Kaut gan ierasti tāda veida stratēģijas izveidi sāk ar iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu, kā viņi vispār uztver savu valsti, kā vēlētos to reklamēt, šajā gadījumā tāda izpēte netika veikta.

Tāpat projekts tiek kritizēts par to, ka pēc zīmola stratēģijas izstrādes netika veikta analīze un testi. EAS mārketinga vadītāja Pireta Reinsone gan sacīja, ka testi ir veikti, bet jaunā stratēģija netika testēta, pētot vienkāršu sabiedrības pārstāvju reakciju, bet gan to analizēja 20 dizaina jomas ekspertu.

Kritiķi arī norāda, ka projekta virzībai trūka vadības un dizaineru komandā un termiņu noteikšanā netika pienācīgi sadalīti uzdevumi.

Reinsone atzina, ka dizaineri darbu sāka pērn martā, kad viņa vēl nestrādāja EAS, un sākotnēji dizaineru komanda vienkārši sanāca kopā bez noteiktas sistēmas, kurš ir atbildīgs par ko, kādā termiņā ir jāpabeidz konkrētas lietas. Reinsone uzsvēra, ka tāda sistēma izveidota divas dienas pēc sasauktas ārkārtas sanāksmes, lai risinātu problēmu.

Biroju telpu noma izmaksāja 8800 eiro, bet dizaineru algām augustā-decembrī atvēlēti 110 tūkstoši eiro, kā arī bija jāmaksā par nelietderīgi izšķiesto laiku.

Neskatoties uz nepilnībām un kritiku EAS pauž apmierinātību ar paveikto, lai gan profesionālu dizaineru aprindas tā arī nav iepazīstinātas ar veselu koncepciju, vien ar atsevišķiem tās elementiem.

«Es pilnīgi atklāti varu pateikt, ka ļoti lepojos. Es patiešām lepojos. Mēs izveidojām labāko, ko varēja izveidot ar pašreizējiem resursiem - gan finansiāliem, gan ņemot vērā visu aizkulisēs notikušo. Domāju, ka mēs varam lepoties. Domāju, ka drīz arī tas notiks. Igauņiem ļoti raksturīgi ir visu asi kritizēt, bet pēc dažiem gadiem mēs sākam lepoties. Ar identifikācijas kartēm tā taču arī bija,» klāstīja EAS mārketinga vadītāja.

EAS iepriekš norādīja, ka «Estonia.ee» ir vārti, kas ļauj piekļūt pamata informācijai par Igauniju, kas ir noderīga tiem, kas vēlas valsti apmeklēt, kas vēlas tajā investēt, mācīties vai strādāt.

Savukārt «Brand.estonia.ee» ir jaunā zīmola apraksts un parametri, vizuālās un verbālās identitātes, vērtības, ambīcijas un priekšrocības, kā arī lietošanas pamācības. To bez maksas var izmantot visi, kas vēlas popularizēt Igauniju ārvalstīs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu