«Uber» zaudē prāvu Lielbritānijā šoferu tiesību lietā

LETA/AFP
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Starptautiskā savstarpējo pārvadājumu kompānija «Uber» piektdien Lielbritānijas tiesā zaudēja prāvu, ko bija ierosinājuši divi tās automašīnu vadītāji, pieprasot britu strādājošo pamattiesības.

Centrāllondonas darba tiesa lēma par labu abiem šoferiem, kuri uzstāja, ka viņiem pienākas brīvdienas, slimības pabalsti un Lielbritānijā noteiktā minimālā alga, jo viņi faktiski ir ASV Kalifornijas štatā bāzētas tehnoloģiskas firmas darbinieki, nevis pašnodarbinātie.

Prasību atbalstīja arodbiedrība GMB, kas paziņoja, ka šis lēmums var būt ar «nozīmīgām» sekām apmēram 30 000 šoferu Anglijā un Velsā.

«Mēs priecājamies, ka darba tiesa ir lēmusi par labu mūsu klientiem,» teica juridisko pakalpojumu firmas «Leigh Day» pārstāvis.

«Šis spriedums atzīst galveno ieguldījumu, ko «Uber» šoferi ir devuši «Uber» panākumos, apstiprinot, ka tās šoferi nav pašnodarbinātie, bet strādā «Uber» kā daļa no kompānijas biznesa,» viņš sacīja.

Pašnodarbinātajiem Lielbritānijā nepienākas zināmas strādājošo tiesības un privilēģijas, tostarp apmaksāts atvaļinājums un minimālā alga.

«Uber», kuras galvenais Eiropas birojs atrodas Nīderlandē, uzskata, ka tās britu šoferiem vajadzēja vērsties ar prasību Nīderlandes, nevis Lielbritānijas tiesā.

Kompānijas reģionālā ģenerāldirektore Lielbritānijā Džo Bertrama sacīja, ka «Uber» pārsūdzēs spriedumu.

«Desmitiem tūkstoši cilvēku Londonā brauc ar «Uber» [mašīnām] tieši tāpēc, ka viņi grib būt pašnodarbināti un paši sev priekšnieki,» paziņoja Bertrama.

«Lai gan šīs provizoriskās tiesas sēdes lēmums skar tikai divus cilvēkus, mēs to pārsūdzēsim,» viņa piebilda.

Darba tiesību juristi brīdināja, ka šis lēmums var skart arī citus strādājošos, kuriem ir elastīgs darbalaiks, bet nepienākas darba pabalsti.

«Uber» sadarbojas ar šoferiem, kuru pakalpojumus klienti var pasūtīt, izmantojot viedtālruņa lietotni. Tajā var apskatīt pasūtītās automašīnas vadītāja vārdu, fotogrāfiju un automašīnas reģistrācijas numuru. Brauciena laikā pasažierim ir pieejama globālās pozicionēšanas sistēma (GPS) un iespēja paziņot savu atrašanās vietu tuviniekiem

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu