Valsts kontrolierei lūdz izvērtēt plānoto «Rīgas satiksmes» € 100 miljonu aizņēmumu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Agnese Gulbe / LETA

Rīgas domes «Vienotības» frakcijas deputāts Nils Josts lūdzis valsts kontrolierei Elitai Krūmiņai izvērtēt plānoto pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» aizņēmumu 100 miljonu eiro apmērā, informēja frakcijas referents Edgars Ikstens.

Josts nosūtījis Krūmiņai vēstuli, lūdzot vērtējumu, vai fakts, ka tikai pašvaldības valde lemj par kredītsaistību palielinājumu 100 miljonu eiro apmērā, kuras, visdrīzāk, būs jāatdod Rīgas nodokļu maksātājiem, bet Rīgas domes deputāti nav informēti par tā precīzu izlietojumu un kredīta atdošanas plānu, neliecina par vāju uzņēmuma finanšu vadību un sliktu pārvaldību.

Deputāts norādījis, ka jau šobrīd «Rīgas satiksmes» kredītsaistības tuvojas pusmiljardam eiro, tāpēc uzņēmums nespēs atdot 100 miljonu kredītu un arvien tiks palielināta budžeta dotācija no nodokļu maksājumiem vai tiks nepamatoti palielināta maksa sabiedriskajā transportā, un rezultātā jebkurā gadījumā par visu samaksās rīdzinieki.

Josts arī informēja, ka 11.oktobra Rīgas domes sēdē jaunas tramvaja līnijas izbūvei uz Skanstes apkaimi tika apstiprināti 70 miljoni no Eiropas Rekonstrukciju un attīstības fonda un 28 miljoni no «Rīgas satiksmes» budžeta. «Vienotības» deputāti neatbalstīja līdzekļu piešķiršanu Skanstes tramvaja līnijai, uzskatot, ka nav izvērtēti citi, iespējams, svarīgāki tramvaja līniju virzieni, kā arī jaunā līnija apdraud Lielos kapus.

Jau ziņots, ka «Rīgas satiksme» iepirkumā par 100 miljonu eiro kredītlīdzekļu piesaisti investīciju projektu īstenošanai uzvarējusi «SEB banka».

«Rīgas satiksmes» pārstāvis Viktors Zaķis iepriekš norādīja, ka aizņēmums nepieciešams triju projektu īstenošanai, tostarp elektrotransporta kustības nodrošināšanai Skanstes ielā - jaunas tramvaja līnijas posma izbūvei, esošās rekonstrukcijai un jaunu zemās grīdas tramvaju iegādei.

Tāpat kredīts nepieciešams zemās grīdas tramvaju ieviešanas Rīgā projekta otrā posma realizācijai - 4.tramvaja maršruta pielāgošanai zemās grīdas tramvaju parametriem un tramvaju iegādei, kā arī apakšstaciju un kabeļu saimniecības rekonstrukcijai 6. un 11. tramvaja maršrutos, ražošanas ēku rekonstrukcijai Brīvības ielā 191.

Ar piesaistītajiem līdzekļiem paredzēta arī ūdeņraža elementu darbināmu transportlīdzekļu iegāde, ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes infrastruktūras izbūve.

Aizdevuma līguma juridiskais termiņš ir 10 gadi, bet kredīta atmaksas termiņš - 21 gads. Pievienotā likme - 1,64%. Par kredīta nodrošinājumu kalpos projektu īstenošanas laikā radītā infrastruktūra un iegādātie transporta līdzekļi.

Jau vēstīts, ka Rīgas domes deputāti 11.oktobrī ārkārtas sēdē ar 34 balsīm «par» un 15 «pret» atbalstīja Skanstes tramvaja līnijas projektēšanas sākšanu.

Turpmāko gadu laikā Rīgā plānots izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6.tramvaja maršrutu un 5., 9.tramvaja maršrutu, lai nodrošinātu videi draudzīga elektrotransporta kustību Skanstes ielā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu