PTAC vēl nav skaidrs, vai «airBaltic» incidenta skartajiem pasažieriem pienākas kompensācijas

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šobrīd nevar pateikt, vai «airBaltic» lidmašīnas avārijas nosēšanās dēļ skartajiem aviopasažieriem būtu jāsaņem kompensācijas vai ne, portāls TVNET uzzināja PTAC.

PTAC ir Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (EK) Nr. 261/2005, kas Eiropas Savienībā (ES) nosaka aviopasažieru tiesības, uzraugošā iestāde. Vienlaikus centrs bez papildu izpētes pašlaik nevar pateikt, vai sestdienas notikumu skartajiem aviopasažieriem būtu jāsaņem kompensācijas vai ne, jo tas ir interpretējams jautājums, kas atkarīgs no daudziem apstākļiem, tiesību aktiem, kā arī Eiropas Tiesas spriedumiem, skaidroja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Latvijas patērētāju tiesību sargi gan uzsver, ka radusies situācija ir neikdienišķa aviopasažieru pārvadājumos.

PTAC norāda, ka pasažieriem nepienākas kompensācija gadījumos, ja reiss ir atcelts vai ilgstoši aizkavējies ārkārtas apstākļu dēļ. Tādi ir, piemēram, slikti laika apstākļi – migla, vētras, politiskā nestabilitāte un citi. Savukārt, ja tiek konstatēts, ka nav bijuši ārkārtas apstākļi, patērētāji kompensācijas var saņemt.

Laikraksts «Neatkarīgā Rīta Avīze» otrdien vēstīja, ka pasažieri, kuru ceļojumu plānus sestdien izjauca incidents ar «airBaltic» reisu no Rīgas uz Cīrihi, ES garantētās kompensācijas par nesasniegtajiem galamērķiem un neplānotajiem tēriņiem var arī nesaņemt. Lidsabiedrība notikušo traktē kā «force majeure» - nepārvaramu varu, bet lidosta «Rīga» paziņojusi, ka pasažieriem nekas nepienākas, raksta laikraksts.

Otrdien lidsabiedrības «airBaltic» pārstāvis Jānis Vanags tikmēr pauda, ka aviokompānijas galvenā prioritāte pēc ārkārtas nosēšanās bija palīdzības un atbalsta sniegšana pasažieriem.

«Šobrīd notikumā iesaistītajiem esam gatavi piedāvāt individuālu palīdzību un piemeklēt atbilstošu risinājumu. Pašlaik notikuma juridiskā klasifikācija nav tik svarīga, kā individuāla palīdzības sniegšana pasažieriem. Lai piemeklētu atbilstošāko risinājumu notikumā iesaistītajiem, pasažieri tiek laipni aicināti sazināties ar «airBaltic» zvanu centru,» norādīja Vanags.

Saskaņā ar minēto regulu pasažieriem pienākas noteiktas naudas summas atkarībā no nenotikušā lidojuma.

Lidsabiedrībai jānodrošina arī cits lidojums, un gaidīšanas gadījumā pasažieriem pienākas ēdināšana un viesnīca.

TVNET jau vēstīja, ka sestdien «airBaltic» lidmašīna «Bombardier Q400 NextGen» no Rīgas uz Cīrihi starptautiskajā lidostā «Rīga» veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos. Lidmašīnai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu