KVV savulaik nomāto piestātni Liepājas ostā pārņem «Terrabalt»; attīstīs prāmju satiksmi

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde nolēmusi slēgt nomas līgumu par Liepājas ostas 50.piestātni ar SEZ uzņēmumu «Terrabalt», kas plāno attīstīt prāmju satiksmi un piesaistīt jaunas kravas, pavēstīja Liepājas SEZ.

Ilgtermiņa nomas līgumu paredzēts noslēgt līdz 2035.gada 31.decembrim ģenerālkravu, «ro-ro» tipa kravu, konteineru kravu pārkraušanai un uzglabāšanai, prāmju līniju apkalpošanai, kā arī citu kravu veidu piesaistīšanai.

«Liepājas ostas 50.piestātnes izbūvi sāka 2010.gada rudenī stividorkompānija «Liepājas osta LM», piesaistot finanšu resursus no «Nordea Bank» Latvijas filiāles, un pabeidza 2012.gada janvārī. Piestātnes rekonstrukcija bija vistiešāk saistīta ar [maksātnespējīgā] «Liepājas metalurga» modernizāciju un ražošanas jaudu palielināšanu. Pēc metalurģijas uzņēmuma darbības pārtraukšanas, lai jaunajiem investoriem nodrošinātu piekļuvi ostai, 50.piestātni atdalīja no «Liepājas ostas LM» un iznomāja [uzņēmumam ] «50.piestātne», kas bija «KVV Liepājas metalurga» (KVV) 100% meitasuzņēmums,» klāstīja pārvaldē.

Pēc tajā paustā, «50. piestātne» pārņēma arī saistības pret banku, kas bija izveidojušās, izbūvējot piestātni un iegādājoties nepieciešamo tehniku. 2014.gada 14.oktobrī starp Liepājas SEZ pārvaldi, «50.piestātni» un «Nordea Bank» Latvijas filiāli tika noslēgta trīspusēja vienošanās par sadarbību Liepājas ostas 50.piestātnes izmantošanā, kas noteica arī kārtību, kā rīkojas banka un kā SEZ pārvalde, ja «50. piestātne» nepilda saistības.

«2015.gada 16.oktobrī Liepājas SEZ pārvalde saņēma «Nordea Bank» Latvijas filiāles paziņojumu par «50.piestātnes» līgumsaistību pārkāpumu un, ka atbilstoši noslēgtajai trīspusējai vienošanās tā izmantos iespēju ieteikt Liepājas SEZ pārvaldei jaunu nomas kandidātu. Savukārt, Liepājas SEZ valde 2015.gada 16.novembrī pieņēma lēmumu par līguma laušanu ar «50.piestātni», jo nomnieks nenodarbojās ar saimniecisko darbību un bija uzkrājis nomas maksas parādu,» pauda SEZ.

Šogad 22.februārī SEZ pārvaldē tika saņemta «Nordea Bank» Latvijas filiāles vēstule, kurā banka informē, ka ir vienojusies ar «Terrabalt» par esošo saistību pārņemšanu un ka pretendents atbilst kritērijiem, kas noteikti noslēgtajā trīspusējā vienošanās par sadarbību Liepājas ostas 50.piestātnes izmantošanā.

«Bankas izpratnē bija tikai viens pretendents, kas bija gatavs nomāt Liepājas ostas 50.piestātni un pārņemt saistības pret banku – «Terrabalt«. Tā kā uzņēmums ir viens no vecākajiem Liepājas ostā ar nopietnu pieredzi un iespējām, turklāt skaidri varēja nodefinēt savus attīstības virzienus, LSEZ valdei nebija iebildumu, un tā nolēma slēgt ar «Terrabalt» ilgtermiņa nomas līgumu,» norādīja Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš.

Savukārt «Terrabalt» valdes loceklis Āris Ozoliņš atzīmēja, ka uzņēmuma rīcībā esošā teritorija Brīvostas ielā 14, Liepājā, ir nepietiekama, lai kvalitatīvi varētu apkalpot prāmju līnijas, nodrošinot ģenerālkravu, «ro-ro» tipa kravu, konteineru kravu pārkraušanu un uzglabāšanu. «Līdz ar blakus esošās jaunās teritorijas iznomāšanu, varam domāt par attīstību un prāmju satiksmes intensitātes palielināšanu. Saredzot jaunās iespējas, savu gatavību attīstīt prāmju satiksmi Vācijas un perspektīvā arī Zviedrijas virzienā apliecina arī prāmja līniju operators «Stena Line«. Protams, turpināsim strādāt arī ar ģenerālkravām,» klāstīja Ozoliņš.

Pašreiz uzņēmums apkalpo divas prāmju līnijas – starp Liepāju un Vācijas pilsētu Travemindi prāmji kursē divas reizes nedēļā, bet uz Zviedrijas pilsētu Nineshamnu reizi nedēļā sadarbībā ar «Stena Line». Bez tiešās pasažieru un tranzītkravu plūsmas prāmja pakalpojumus savas saražotās produkcijas eksportēšanai izmanto arī Liepājas SEZ teritorijā strādājošie ražošanas uzņēmumi, kas nogādā produkciju gan saviem mātesuzņēmumiem, gan klientiem Vācijā un Skandināvijas valstīs.

Atbilstoši «Terrabalt»' biznesa plānam no 2016.gada aprīļa tiek plānots nodrošināt 50.piestātnē kravu apgrozījumu, apkalpojot līdz astoņiem kuģiem mēnesī. Šogad uzņēmums plāno palielināt kravu apgrozījumu (2015.gadā - 692 297,46 tonnas) un izbūvēt dzelzceļa pievadu līdz ostas 50.piestātnei, bet 2017.gadā izbūvēt jaunu noliktavu.

«Terrabalt» dibināts 1991.gadā, un tā pamatkapitāls ir 1,003 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir viens no lielākajiem melno un krāsaino metāllūžņu pārstrādātājiem Baltijā «Tolmets».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu