PTAC pērn saņem par 3,9% vairāk sūdzību nekā pirms gada

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pagājušajā gadā ir saņēmis 2362 sūdzības, kas ir par 3,9% vairāk nekā 2014.gadā, aģentūrai BNS pastāstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Vineta Ore.

Visvairāk - 974 - pretenzijas pagājušajā gadā ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, tostarp pakalpojumu jomā cilvēki visbiežāk bijuši neapmierināti ar avio pakalpojumiem (193 sūdzības), īres un komunālajiem pakalpojumiem (182 sūdzības), distances līgumiem (175 sūdzības), tūrisma pakalpojumiem (168 sūdzības) un elektronisko sakaru pakalpojumiem (96 sūdzības).

Par līguma noteikumiem neatbilstošām precēm PTAC 2015.gadā ir saņēmis 528 sūdzības, tostarp 113 sūdzības saņemtas par nekvalitatīvām elektroprecēm, 105 - par nekvalitatīviem mobilajiem telefoniem, 71 - par nekvalitatīviem apaviem, 34 - par nekvalitatīvām mēbelēm, 32 - par nekvalitatīviem tekstilizstrādājumiem, 15 sūdzības saņemtas par nekvalitatīvām automašīnām, viena - par nekvalitatīviem dzīvokļiem un mājām, bet 157 sūdzības ir saņemtas par citām nekvalitatīvām precēm.

PTAC pērn ir saņēmis arī 321 sūdzību par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 283 sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, kā arī 216 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu. Tāpat 12 gadījumos patērētāji pauduši bažas par nepilnīgas vai nepatiesas informācijas sniegšanu un trijos gadījumos patērētājus nav apmierinājusi nepareizi noteikta samaksa par pirkuma svaru vai mēru. PTAC ir saņēmis arī 501 citu pretenziju.

Vienlaikus Ore atzīmēja, ka saņemto pretenziju veidu kopējais skaits var neatbilst iesniegumu un sūdzību skaitam, jo vienā iesniegumā vai sūdzībā var būt norādītas vairākas pretenzijas.

Pēc viņas teiktā, no pagājušajā gadā saņemtajām sūdzībām 1382 sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 444 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, bet 115 sūdzības pārsūtītas citām institūcijām, savukārt 106 gadījumos pieņemts patērētājiem labvēlīgs lēmums. Vienlaikus 48 gadījumos sūdzību izskatīšana atteikta, jo sūdzību iesniedzējs iesniegumu noformējis neatbilstoši normatīvo aktu prasībām, 23 gadījumos patērētājs sūdzību atsauca, bet četras sūdzības bija nepamatotas. Savukārt 240 sūdzību ir izskatīšanas stadijā.

Līgumu apmērs, par kuriem pagājušajā gadā izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 487,4 tūkstoši eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 330,9 tūkstoši eiro.

Kopumā PTAC pagājušajā gadā ir sniedzis 36 828 konsultācijas par patērētāju tiesībām.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka 2014.gadā PTAC saņēma 2274 patērētāju sūdzības, kas ir par 1,3% vairāk nekā 2013.gadā.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu