«Lego» pārspēj «Mattel» un pārņem līderpozīciju rotaļlietu tirgū

LETA/AFP
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Dānijas rotaļlietu ražotājs «Lego» ir kļuvis par pasaulē lielāko rotaļlietu ražotāju, apsteidzot ASV kompāniju «Mattel», liecina Dānijas uzņēmuma pirmā pusgada pārdošanas rezultāti.

«Lego» pārdošanas apjoms gada pirmajā pusē palielinājās par 11% - līdz 11,5 miljardiem kronu (1,55 miljardiem eiro).

Pārdošanas apjoma pieaugums galvenokārt skaidrojams ar filmas «Lego Movie» un attiecīgas produktu sērijas laišanu tirgū.

Tikmēr «Lego» tīrā peļņa pusgadā palielinājās par 14%, sasniedzot 2,7 miljardus kronu.

Tādējādi «Lego» pārspējis «Mattel» pirmā pusgada darbības rezultātus, kas nav īpaši iepriecinoši, jo Bārbijas leļļu pārdošanas apjoms kopš jūlija turpina kristies.

«Lego» finanšu direktors Džons Gudvins izteicās, ka «esot pāragri teikt, vai šādi spēcīgi rezultāti saglabāsies visu gadu».

«Visvairāk «Lego» produkcija tiek pārdota gada otrajā pusē pirms svētku sezonas,» viņš sacīja.

«Lego» meklē iespējas izplesties Āzijas tirgū, kur pārdošanas apjomi ir salīdzinoši mazāki nekā Eiropā vai Ziemeļamerikā.

«Ķīnai ir vislielākais potenciāls, jo pārdošanas apjoms šajā reģionā pusgada laikā pieauga par vairāk nekā 50%,» paziņoja uzņēmuma pārstāvji.

Savukārt «Mattel» februārī par 460 miljoniem ASV dolāru iegādājās «Lego» Kanādas konkurentu «Mega Brands», tādējādi cenšoties stiprināt savas pozīcijas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu