"Plus punkts" apņemas vairs neprasīt apkalpošanas maksu

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Saņemot Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vēstuli, kurā norādīts uz iespējamo nelabvēlīga lēmuma pieņemšanu attiecībā uz mazumtirgotāja SIA "Plus punkts" īstenoto negodīgo komercpraksi, uzņēmums rakstveidā apņēmies no 15.augusta pārtraukt piemērot apkalpošanas maksu, informēja PTAC pārstāve Ilze Žunde.

PTAC 2011. gada pirmajā pusē, ņemot vērā saņemtos personu iesniegumus un pēc savas iniciatīvas, ir veicis SIA „PLUS PUNKTS” īstenotās komercprakses atbilstības patērētāju tiesību aizsardzību reglamentējošo normatīvo aktu, tostarp Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma un citu normatīvo aktu prasībām izvērtēšanu. Komersanta komercprakse izpaužas kā ieviesta „apkalpošanas maksa” Ls 0.05 apmērā par katru vienību, iegādājoties atsevišķas preces/pakalpojumus (preses izdevumus, SIA „BITE Latvija” priekšapmaksas kartes „BiFri”, Latvijas Loto biļetes/kuponus, Mobilly elektronisko naudu/kodus tās pieejai, Wallie Card elektronisko naudu/kodus tās pieejai) komersanta tirdzniecības vietās.

Vērtējot komercprakses ietvaros veiktās darbības, piemērojot „apkalpošanas maksu” konkrētajām precēm/pakalpojumiem, kā arī sniegto informāciju no vidusmēra patērētāja viedokļa, PTAC ieskatā komersants ir īstenojis profesionālajai rūpībai neatbilstošu un maldinošu komercpraksi, tādējādi pārkāpjot negodīgas komercprakses aizliegumu.

Neatbilstoši informē par papildu maksu

PTAC vērtējumā konkrētais veids, kādā SIA „PLUS PUNKTS” sniedz informāciju par cenu, ir vērtējams kā neskaidrs, nesaprotams un divdomīgs, jo patērētājam nav skaidri un saprotami sniegta informācija par attiecīgo tirdzniecībā piedāvāto preču/pakalpojumu galīgajām cenām, un tādējādi var tikt negatīvi ietekmēta patērētāja lēmuma pieņemšana par preču/pakalpojumu iegādi pēc finansiāli neizdevīgākiem nosacījumiem vai atteikšanos no tās, kā arī patērētājs var saprast, ka viņam tiek sniegts atsevišķs pakalpojums, kas neatbilst patiesībai, jo komersants ir tikai attiecīgo preču/pakalpojumu tirgotājs.

PTAC uzsver, ka nebūtu pieļaujama šāda prakse, ka tirgotāji pretēji profesionālās rūpības prasībām un maldinot patērētājus sniegtu informāciju par preču un pakalpojumu cenām, kas var būtiski negatīvi ietekmēt patērētāju ekonomisko rīcību.

Apņemas laboties līdz 15.augustam

Ņemot vērā PTAC 2011.gada 7.jūlija vēstuli „Par apņemšanos novērst negodīgu komercpraksi” un tajā pausto PTAC viedokli, lai novērstu nelabvēlīga lēmuma pieņemšanu, SIA „PLUS PUNKTS” apliecinājusi, „ka līdz 2011.gada 15.augustam pārtrauks piemērot apkalpošanas maksu, patērētājiem iegādājoties atsevišķas preces/pakalpojumus SIA „PLUS PUNKTS” tirdzniecības vietās, ievērojot NKAL 15.panta ceturtās daļas 2.punktu un 15.panta septīto daļu”.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu