Potenciālo aktīvo e-komercijas klientu skaitu Latvijā lēš ap 10 000 (1)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Patlaban Latvijā potenciālo interneta komercijas lietotāju skaits ir 200-300 tūkstoši cilvēku, un no tiem aktīvi internetā gatavi iepirkties aptuveni 10 000. To šodien 4.Valmieras forumā secināja darba grupas par e-komerciju dalībnieki.

Šādu cilvēku skaitu nosaka interneta pieejamība Latvijas teritorijā, lielākoties aptverot pilsētas, un vidējais ienākumu līmenis uz vienu cilvēku ģimenē virs Ls 100. Lai iepirktos internetā, cilvēkam nepieciešams konts interneta bankā, uzsvēra SIA "Lattelekom" pārstāvis Jānis Leja. Patlaban Latvijā internetu cilvēki lielākoties lieto darbā, aktīvāka ir vecuma grupa no 20 līdz 35 gadiem, galvenokārt dažādi biroja darbinieki. Kā ieteica speciālisti, patlaban Latvijā ar mazāku risku iespējams izveidot interneta veikalu, kurš piedāvā noteiktas grupas preces - tā dēvētos nišas produktus, iespējams, ar sezonālu raksturu, jo tas prasa mazāk ieguldījumu. E-biznesa sākšanai, atkarībā no pārdodamo preču klāsta un izplatības apjoma, var būt nepieciešami no Ls 30 līdz vairākiem tūkstošiem latu. Potenciālie pircēji internetā visaktīvāk izmantotu finansu pakalpojumus, dažādu biļešu vai ceļošanas pakalpojumu rezervācijas, kas neprasa piegādi, kā arī izglītības programmas, preses abonēšanu vai lasīšanu, iegādājas atsevišķus izklaides produktus, piemēram, mūzikas ierakstus. Pasaulē ar panākumiem strādā dārgu standartizētu preču interneta tirdzniecības tīkli, piemēram, sakaru un datoru tehnoloģijas pārdošanai, norādīja "Microlink" grupas uzņēmuma SIA "Fortech" vadītājs Jānis Bergs. Puse e-komercijas apgrozījuma varētu būt saistīta ar izklaides industriju, tai skaitā pornobiznesu. Saskaņā ar AS "Delfi" pārstāvja Jura Mendziņa atreferētajiem "Baltic Media Facts" (BMF) pētījuma datiem, datoru un interneta lietotāju skaits Latvijā pašlaik pieaug ļoti lēni. Praktiski datorlietotāju skaits nav mainījies kopš pagājušā gada rudens, savukārt interneta lietotāju skaits gada laikā pat samazinājies - pērn rudenī to lēsa ap 20% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecuma grupā no 15 līdz 75 gadiem. Patlaban šis rādītājs ir 17% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju jeb aptuveni 313 000 cilvēku. Kā ziņots, pērn rudenī interneta pakalpojumu sniedzēji prognozēja, ka interneta lietotāju skaits gada laikā pieaugs līdz 25-30% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju. 2000.gadā e-biznesa apgrozījums bija 200 000 latu, 2001.gadā - 300 000 latu, liecina BMF dati. Interneta pakalpojumu sniedzēji uzņēmumi prognozē 50-75% apgrozījuma pieaugumu gada laikā, tomēr, kā aģentūrai LETA paskaidroja Mendziņš, šie plāni vairāk saistīti ar jaunu, dārgāku pakalpojumu piedāvāšanu, nevis interneta izplatības palielināšanos.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu